fredag, augusti 07, 2009

Nu måstge jag Buzza

Är nog säkrast att skriva min Buzzador rapport om Storytel nu (något säger mig att jag kommer vara för trött när vi kommer hem på söndag - som är sista dagen). Jag har provat det förut, för drygt ett år sen, och tyvärr kan jag inte säga att tjänsten utvecklats nämnvärt. Då hade jag stora problem med självar spelaren som man laddar ner till sin mobil. Storytel sa att de hade haft en del problem med just den modellen, men att de skulle åtgärdas. Sedan dess har jag köpt en ny mobil, men se den modellen stödjer inte Storytel. Trots att modellen (SE G900) inte är ny på något sätt. Alltså måste jag använda den gamla för att överhuvudtaget kunna lyssna. Inte blir det bättre av att spelaren hänger sig lite då och då, plus att ljudet är brusigt hela tiden.

Men det är ju roligt att kunna lyssna på ljudböcker var som helst... förutom när man åker buss, för då klarar inte programmet av när man byter mobilmast.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har även jag provat Storytel, men är inte nöjd alls. Detta beror nog dock främst på min motvilja inför ljudböcker som fenomen. Jag använder två- eller treradsteknik när jag läser (dvs läser minst två rader i taget) och jag blir ofokuserad och stressad av att det går så långsamt när någon annan läser. Jag VILL tycka om ljudböcker, för det verkar så smidigt, men jag får hålla mig till mina älskade böcker ändå tror jag.