tisdag, augusti 11, 2009

Lite andrum

Lille H sover, Dottern är hos en kompis och Prinsen är parkerad framför Fem myror. Jag andas ut och försöker slappna av i några minuter innan det drar igång igen när alla ska äta mellanmål.

Försöker fundera ut en bra lösning på vardagen. Kanske ska jag lämna istället så får jag vila lite innan jag ska iväg till skolan (den mesta undervisningen är på em). För bara den fysiska ansträngningen att hämta killarna gör att migränen exploderar. Att sen vara ensam med alla tre i 3.5 timme fungerar inte så bra, uppenbarligen.

Tänk vad mycket enklare allt vore om jag var frisk...

5 kommentarer:

Norrländskan sa...

Hoppas att det ordnar sig för dig/er till det bästa :)

Linda #handgjordlyx sa...

Varför inte längre tid på dagis/fritids?

Världen enligt J. sa...

Jadu, om jag hade någonting konstruktivt att komma med. Men kanske kan det fungera att lämna? Jag tycker att det mesta går bättre på morgonen, särskilt med migrän. Framåt eftermiddagen är dessutom alla, inklusive jag själv, mer gnälliga, trötta och otåliga.

Ponder sa...

Norrländskan: Tack, det hoppas jag med, vet bara inte riktigt hur...

-sl-: Ja, det vore bra, men just nu har jag ju inte ens sjukskrivning så att få intyg till kommunen och få igenom det där det ligger ganska långt bort i tid. Sen är ju FK-handläggaren på semester, vilket inte gör saken bättre. *less*

J: Ja, så är det här med - ju längre dagen går, desto grinigare blir alla (utom lille H som alltid är glad). Frågan är bara om jag fixar morgoncirkusen själv... Hur man än vänder sig har man rumpan bak typ.

Linda #handgjordlyx sa...

Men du... om mer tid på dagis skulle hjälpa, så försök dra i de tåtarna nu så att det inte drar ut mer på tiden än absolut nödvändigt.