torsdag, augusti 20, 2009

En inte så lyckad middag

Idag skulle jag ta mig samman och laga mat, d v s inga halvfabrikat, utan här skulle lagas från grunden så att vi alla skulle få mat vi mår bra av. Bestämde mig för lasange. Det tog tid = alla vrålhungriga och gnälliga, men gick bra... fram till att jag skulle sätta in den i ugnen. Då sa det "psssscht", luktade bränd människa och såg ut så här:
Aj som fan, men lasangen stod ju i allafall i ugnen. Synd bara att ungarna håller på att dö av hunger. På med TV:n för att de två äldsta skulle bli tysta, den yngsta fick lite kokt potatis från igår. Äntligen är maten klar. Lassar upp på allas tallrikar, ignorerar prat om "det och det tycker inte jag om", "det där tycker jag är äckligt" och koncentrerar mig på att försöka få lite mat i mig. Prinsen petar runt i maten, tar några pytte tuggor och säger sen "Jag tycker inte om sån där i maten" och pekar på något på tallriken. Jag slänger ett getöga och säger "Det är bara basilika, det tycker du om, ät nu.". Prinsen petar lite till och säger "Jag tycker inte om sån där mask.". Jag, något irriterad, säger "Det är inga maskar i maten, ät nu!". Prinsen petar ännu lite till och säger "Jag tycker inte om att äta sån där mask. Den kryper i maten nu". Jag tittar lite noggrannare och ser det här (i på bilden):
Hej då matlusten, nu vill jag inte äta mer. Så kan det gå när man försöker göra sig till. I morgon blir det korv och makaroner, igen.

(Stackars Prinsen - tänk om han snällt hade tuggat i sig maten, med larven i... Hulkar av bara tanken.)

16 kommentarer:

S sa...

"Jag tycker inte om att äta sån där mask. Den kryper i maten nu." Stackars liten! Låter som att han brukar ha ätit mask, men kommit fram till att han inte alls gillar det...

Men varifrån kom den? Pastan?

Ponder sa...

S: Ha ha, ja det låter så, men jag kan lova att vi inte brukar ge våra barn mask... så ofta i allafall! ;)

Larven måste ha kommit från salladen (syns inte på bilden) för den levde. Annars måste det varit en superlarv som överlevde 30 minuter i 250 grader.

Anna sa...

Urk! Förstår att han inte var så sugen...

Linda #handgjordlyx sa...

Åh huaaaa! Masken. Äckel.

Och bränd människa kan man också vara utan. Vilken middag! =//

Anonym sa...

Åh fy så vidrigt!!! Stackars prinsen! Ibland har de ju verkligen rätt i sina protester!

Livet på Citronodlingen sa...

Ajdå... ingen vidare middag varken på det ena eller andra sättet...

Anonym sa...

Uhu... Påminner mig om när lilleman påstod att han fått stuvade gråsuggor till lunch på dagis. Vem vet, det kanske verkligen var gråsuggor i käket!

Anonym sa...

Haha schysst räddning av masken, nära han vart tvungen att smaska i sig den ;)

-Åsa

Jenny sa...

Uärk!! :P attans så äckligt!!!
tur att han inte lyssnade på mamma den här gången ;)

brännblåsan såg inte kul ut den heller, sånt göt ooont!!

Nikki sa...

Ha! Ha! Han kanske hade masken i fickan och la upp den på tallriken för att slippa äta! Men nej inte en 3 åring!!! Usch tycker synd om dig som ansträngt dig så också slutade det så här!

Kram

Viktoria sa...

Hur så hemskt! Både larven och ditt brännsår!

Jag hoppas du kylde i svalt vatten? Första 15 minuterna kan tydligen begränsa skadan ganska rejält.

Lotta sa...

Blä! En sådan där mask hade fått även den bäste att tappa matlusten. Vilken otursdag!

Ponder sa...

Tack allihopa! Jag kylde skadan, men den blev ändå rätt ful. Som tur är har mamma Distriktssköterskan varit här och plåstrat om mig med värsta hig-tec plåstret idag, så nu räknar jag med ett snabbt tillfrisknande.

Och idag har vi ätit lagad mat igen, men utan maskar. ;)

Alex sa...

Ick! Tur att han ändå fortsatta att hålla fast vid att han inte gillar mask.

Världen enligt J. sa...

Oh. My God.

Jag är på väg till dass i ren sympati med Prisen!

Ponder sa...

Alex: Ja, tänk vad dåligt samvete jag hade haft om jag hittat en halv mask på hans tallrik sen... :-/

J: Jag har på riktigt svårt att tänka på det utan att hulka...