onsdag, augusti 12, 2009

Fight or flight

Det är så mycket jag behöver kämpa för, måste orka kämpa för - läkarkontakt för att få hjälp med migränen, finansiering till jobbet, FK för att nämna några av dom. Men jag orkar inte. Jag vill inte. Jag vill rymma ifrån alla måsten. Strunta i det. Stoppa huvudet i sanden och tro att det löser sig av sig själv.

Just nu känns det som att jag är fast i Moment 22. Jag får inte vara sjukskriven längre, men jag är inte tillräckligt frisk för att ta hand om barnen, som jag måste göra på 50% för att kunna plugga, vilket innebär att vi bara får ha barnen på dagis på halvtid, vilket inte funkar eftersom jag inte orkar ta hand om dom för att jag är för sjuk för det, men jag får inte vara sjukskriven osv...

5 kommentarer:

Nikki sa...

Visst får du vara sjukskriven mer men du får ingen ersättning! Så om ni klarar er ekonomiskt så ska det visst gå att lösa så du får ha barnen på dagis 100% eller vad du behöver. Jag tycker som du nog förstår att FK regler är rent åt helvete fel! Är man sjuk så är man och då ska man inte tvingas till socialen eller tvingas ta droger eller något för att klara av att arbeta osv....... Vi får hoppas att de ändrar på dessa regler de håller visst på att se över dem nu!

Hoppas det löser sig för dig!

Kram

Ponder sa...

Nikki: Naturligtvis har du rätt - sjukskriven får jag vara, men jag får ingen ersättning och jag förlorar väl min SGI också? Med min tarmsjukdom (och min kassa lever) känns inte det som en riktigt bra idé. Håller helt med dig att de nya reglerna slår fel mot allt för många av de som är sjuka....
Tack för omtanken och kram tillbaka!

S sa...

Jag kan inte säga annat än att jag kan förstå om du blir trött... Jag tycker verkligen SÅ synd om dig och er! Vad det nu hjälper...men...KRAM!

Livet på Citronodlingen sa...

Fy, va jobbigt vännen! Det är som de säger, man måste banne mig vara frisk för att orka vara sjuk...
Att banka huvudet i väggen för att få till lösningar är fruktansvärt tröttsamt.
Jag håller så klart tummarna för att det ordnar sig.
Kram!!

Linda #handgjordlyx sa...

Önskar att det fanns någon jädrans utväg någonstans!