tisdag, augusti 18, 2009

Slemproppen har gått!

Här följer ett inlägg av intim och grafisk karaktär. Är du känslig bör du sluta läsa nu.

När man äter minipiller får man segt sekret i livmoderhalsen, som när man är gravid. Slutar man äta minipiller ska sekretet komma ut, men utan en utvidgad livmodertapp går det, minst sagt, segt. (Det är en mycket märklig känsla att det killar i livmodertappen när man torkar sig efter man har kissat.) Efter lite dragkamp, medelst toapapper, släppte det dock. Och jag kan rapportera att det är mycket likt den riktiga slemproppen.

Nu börjar jag undra varför jag skrev det här inlägget, egentligen. Vem är intresserad av att veta det här? Nå väl, ni får väl glömma att ni läst det eller nå't.

5 kommentarer:

S sa...

Haha, du är ju för go'!

Världen enligt J. sa...

Tja, jag fick ju veta någonting nytt :D

Ponder sa...

S: Åkej, om du säger det så! :D

J: Nytt - ja, nyttigt - tveksamt. ;D

Viktoria sa...

Ja, jag håller nog med övriga talare. Alltid lär man sig något nytt.

Egentligen tycker jag inte alls det är äckligt. Herrejösses vi kvinnor har ju så mycket olika flytningar vid olika tider i månaden så det är egentligen inget nytt. Bara mänskligt på nåt sätt.

Ponder sa...

Viktoria: Nej, äckligt tycker inte jag det är heller, snarare ointressant. Fast på ett sätt är det kanske just därför som jag skriver om det - för att det inte ska ses som äckligt, utan okej att prata om. (Vilket det långt ifrån gör på alla håll och kanter, även om jag är ganska frispråkig av mig ;))