tisdag, november 24, 2009

En gadget för mig

(och dig, J!)

På min nya dator finns ett gadgetfält till höger på skärmen. Idag upptäckte jag att man kan lägga dit... Post-Its!! Iofs får man bara plats med fem synliga samtidigt på min lilleplutt dator (det går att ha flera sidor), men ändå, ÄNDÅ. Det här innebär att jag faktiskt har en chans att komma ihåg saker jag måste göra. (Vanliga Post-Its är bara att glömma här hemma, eftersom vi inte har något fungerande kontor och överallt där jag sitter med datorn kommer klåfingrar åt eventuella lappar.)

Hurra för digitaliseringen av Post-Its!

Ja, jag inser att jag förmodligen är sist i hela världen med att upptäcka det här, men jag tänker ändå hurra, så det så!

5 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Haha, jag har inte sett att jag har såna? Eller jo... i mailen har jag gula "anteckningar" som är jättebra... om man inte får många mail för då försvinner de i mängden!

Ska fråga maken om det finns på min mac för det verkar himla bra.

Linda #handgjordlyx sa...

En minut senare...

Jo, vi har såna. Nu måste jag bara förstå hur de funkar också ;-)

Världen enligt J. sa...

Oh. My. God.

Mitt liv kommer antagligen att nå nya höjder! Frågan är om de känns lika tillfredsställande om jag inte får knöla ihop dem och slänga dem i papperskorgen efter uträttat värv?

Ponder sa...

sl: Här gick allt per automatik när man väl sagt att man ville ha den gadgeten liksom.

J: Du kanske kan ha en pappersprotes, som du bara har till att knöla ihop?

Jag känner mig redan mycket mer välorganiserad.

Lotta sa...

Ååå, vill ha! :)

Fast... jag gillar ju min lappar i olika storlekar och i olika färg. Ett måste!