fredag, november 06, 2009

Vad snackade dom om?

Idag på bussen satt jag snett emot två killar i 18-års åldern. Ungefär följande konversation utspelade sig dom emellan:
Kille 1: Har du nått till i helgen?
Kille 2: Asså jag e så jävla lack på Kicke. Han ba sa att han kunde fixa, men sen ba ballade han ut å sa typ att han inte kunde. När ja lacka, då ba sa han "okej, okej, ja fixar".
Kille 1: Så jävla typiskt Kicke. Hur mycke ska du ha?
Kille 2: Asså ja vet inte, för Kicke ba "nä, jag vill liksom inte hålla på och be om för mycket", så jävla keff.
Kille 1: Aa
Kille 2: Ja vet fan inte va ja ska casha heller. Så jävla stört.
...
Kille 1: Ska du ha burre eller käpp?
Kille 2: Asså jag vet inte. Burre ska jag ha, sen får vi se...
Kille 1: Asså, det finns inget bättre än att ta en stor tugga burre och en käpp.
Kille 2: Ja vet! Boj är också fett najs.
...

Och så där fortsatte det, till de klev av nere på stan där de skulle möta den där "Kicke". Var frestad att gå av och följa efter dom. Om inte annat för att få veta vad "burre", "käpp" och "boj" är. Någon som har en aning?

3 kommentarer:

S sa...

Jag som hade tänkt att fråga dig...hmm...

Först tänkte jag alkoholhaltiga drycker, sen tobak sen knark. Men inte tar man väl en tugga knark?

Anonym sa...

Haha, det var nog bara pojkarnas smeknamn på olika sorters smågodis, tror du inte ;)?

Ponder sa...

S: Jag var också lite inne på knark, speciellt som de också sa att de kommer vara "dödis på söndag". Fast jag är inte säker... väldigt förrvirande var det i alla fall.

H: Ha ha, ja kanske var det så enkelt?! :D