söndag, november 29, 2009

En påminnelse

Fick veta idag att ett till par av våra "vänner från förr" flyttat isär och ska skilja sig. Återigen blir jag påmind om att även det man tror ska vara för evigt kan ta slut. Det som gör att det känns lite extra den här gången är att det dom hade påminde så mycket om det vi har, jag och Maken. Samtidigt kan jag på något sätt se och förstå varför det blev som det blev. Lika, fast väldigt olika.

En påminnelse är det hur som helst, att inte ta det jag har för givet, att aktivt arbeta för min relation och hitta nya sätt att visa att jag älskar Maken mest av alla.

5 kommentarer:

Alex sa...

Klokt sagt! Det försöker vi tänka på här hemma också. Att inte försvinna ifrån varandra i vardagskaoset/lunken/floden (whatever)...

S sa...

Sant, mycket sant!

Anonym sa...

Så sant som det är sagt, vi har också ett "dunderpar" som skiljer sig nu...tråkigt men en bra påminnelse om hur svårt det är att hålla ihop ett äktenskap/förhållande.

Just nu är vi lite småkära igen ;-)Åsa

Världen enligt J. sa...

Ja, det är viktigt att inte ta saker och ting för givna! Och det är smärtsamt att se när kärlek tar slut, oavsett om det är väntat eller oväntat, begripligt eller ej.

Viktoria sa...

Jag har läst det är inlägget ett par tre gånger. Det tål att funderas på.