måndag, november 02, 2009

Inte lika roligt

Helt plötsligt blev journalistiken inte lika rolig. Det är en hel massa läsning om saker som inte intresserar mig så mycket (jag vet att de borde göra det, men nej... det finns nog en anledning till att jag inte läste humanistiska ämnen trots allt). Men framför allt är det grupparbeten till höger och vänster. För mig som aldrig vet när jag har lite migrän eller mycket migrän i för väg är det jobbigt att behöva boka in tider för gruppmöten som jag sen måste släpa mig till oavsett hur jag mår. Sen tycker jag faktiskt inte grupparbeten är så himla roligt och ser faktiskt inte vad de ska på en högre utbildning att göra. Jag menar, som färdig reporter lär jag inte sitta och skriva artiklar i grupp.

Nehej, bara att bita ihop och förbereda mig för gruppträffen i morgon. (Fram till nu har jag suttit och läst en låååååång artikel om medier och marknad. Vem som styr vem typ. Intressant kanske, men inte i den förpackningen, om jag uttrycker mig fint.)

6 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

jag har heller aldrig gillat grupparbeten... Hoppas huvudet mår okej idag.

S sa...

Grupparbeten är det VÄRSTA.

Nikki sa...

Det där med att bestämma möten/träffar och sen inte veta om man kan genomföra dem, det känner jag ju till. Det är så jobbigt att behöva avboka att man nästan drar sig för att boka om man inte måste!

Världen enligt J. sa...

Det är mest resursbrist som gör att "vi" slänger in grupparbeten, för att över huvud taget få ihop rimlig utbildning med arbetsbörda och ekonomi. Allt prat om pedagogik är ljug. Dessvärre...

Linda #handgjordlyx sa...

Grupparbeten är ett konstigt påfund.

Nina sa...

Grupparbeten är värdelöst även utan migrän ;)
Vi har haft en del på vår distansutbildning...Vi bor rejält utspritt och de flesta jobbar och har familj också. Gissa hur smidigt det är att försöka fixa nåt vettigt. Blä.

Nu har vi protesterat högljutt så det verkar som vi kommer att slippa i fortsättningen, iaf från en lärare.