måndag, november 23, 2009

Influensan kommer närmare

Idag fick vi veta att en doktorand hos oss är allvarligt sjuk i nya influensan, eller egentligen i sviterna efter den. Han ligger inlagd med lunginflammation, men än så länge svarar han bra på medicinerna (bredspekturm antibiotika bland annat). (Och jag försöker för allt jag är värd att inte tänka på "köttfärslungor"...) Han har varit sjuk i tre veckor, nu. De räknar med att han är borta minst en månad till.

Jag håller tummarna för att han fortsätter svara på behandlingen och snart är hemma hos sin fru och deras lille son igen.

4 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Fy fasen! Det kryper närmare och närmare...

S sa...

Oooo...det hoppas jag med!

Alex sa...

Ryser! Jag har en så himla jobbig hosta som sitter djupt nere.

Världen enligt J. sa...

*gulp*

Ja, den kryper närmare och närmare. Två kollegor har också varit riktigt sjuka och flera i den relativt nära omgivningen. Det är bara att hoppas att alla klarar sig och att det inte blir alltför plågsamt under tiden.