torsdag, november 12, 2009

Hur gör man?

Idag har Maken en hel dag med teambuilding på jobbet. En massa roliga saker hela dagen som avslutas med middag och festligheter i kväll.

Idag har jag ett möte jag vill och borde gå på. Ett möte som kan påverka min framtid på många positiva sätt.

Självklart krockar mötet med Makens middag på jobbet (som varit bestämd och bokad länge, mitt möte fick jag reda på förra veckan), våra barnvakter är sjuka och dessutom är ju Dottern dålig (inga fler spyor sen igår kväll, men hon är inte pigg idag) så även om vi kunde skaka fram någon annan barnvakt känns det inte schyst mot någon att hysa ut kidsen idag.

Så hur gör man? Ska Maken tvingas avstå från det roliga, som han så väl behöver och är värd. Eller ska jag avstå mötet, som är viktigt, men tillkom senare.

5 kommentarer:

Busmamman sa...

Åh fy vad svårt!!!
Kan ingen släkting komma och ta barnen då??

Ponder sa...

Det är släktingsbarnvakterna som är sjuka, de enda som kunde. De andra har fullt upp med sina egna liv (som vanligt, skulle man kunna skriva om man ville verka lite bitter... ;).

Linda #handgjordlyx sa...

Det finns ingen möjlighet att skjuta på ditt möte? Vädja till de friska släktingsbarnvakterna?

Ponder sa...

Mitt möte går inte att skjuta på, då det är lokal- och teknikberoende. Två av de friska barnvaktarna har tenor alldeles snart, och mormodern vaccinerar till sent idag.
Nu vill jag i alla fall inte åka på möte, eller släppa iväg maken heller för den delen... (se ovan)

Lotta sa...

Svårt... Om maken själv föreslår att stanna hemma för att du ska kunna gå på mötet är ju valet enkelt men jag hade nog själv inte vågat förslå att han skulle stanna hemma.