tisdag, april 28, 2009

Slut

Åkte förbi jobbet idag (för första gången på 1.5 år) för att prata rehabilitering med min professor. Det visade sig inte behövas eftersom pengarna är slut. Det blir ingen mer forskning, inte på det projektet jag hållit på med. Jag kan flytta över till den experimentella verksamheten och hoppa på ett nytt projekt där. Börja om från början. Känns inte särskilt lockande.

Frågan är, vad gör jag nu? Det känns inte riktigt läge att ge sig ut på arbetsmarknaden nu, med lågkonjunktur och migrän...

J. vet du om man kan göra andra halvan av sin doktorandtjänst i någon annan grupp? Jag har en lic, men inte så mycket mer...

9 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Ja, det borde du kunna göra. Men det beror väl på hur pass innehållsmässigt spretiga sammanläggningsavhandlingar som accepteras på din institution.

Även om projektmedlen är slut så har institutionen försörjningsplikt för dig "tiden ut". Men jag gissar att det inte hjälper fullt ut, då du är beroende av ditt forskarlag? Har din handledare några konkreta planer på hur du ska kunna slutföra? Det borde han/hon kunna leverera.

Jobbigt att det strular!

(Maila om du vill diskutera detaljer...det här är kanske inte riktigt rätt plats?)

Lotta sa...

Jaha... så man kan sluta ett forskningsprojekt bara så där?

Hoppas det löser sig till det bästa så du får göra karriär. :)

Ponder sa...

J: Tack. Jag mejlar i morgon. Just nu är jag för trött.

Lotta: Jo, när pengarna är slut och man inte får några nya anslag kan det bli så att projekt läggs ner. Tack för omtanken, jag hoppas också det löser sig det här...

Livet på Citronodlingen sa...

Trista nyheter... Jag hoppas att det löser sig på något sätt!!

Linda #handgjordlyx sa...

Nämen! Fick professorn veta det igår eller varför har han inte sagt något förut?

Ponder sa...

Pysen: Tack! :)

-sl-: Han har vetat om det en längre tid. Det är därför han hållit sig undan och inte svarat på mina mejl... Idag ska jag ta reda på var "mina" pengar tog vägen. Jag vet att jag hade 6-7 månader helt tid kvar på mitt anslag. Inte tillräckligt för att bli klar, men kanske för att avsluta ett par saker i allafall.

Linda #handgjordlyx sa...

*muttrar* Får de göra som de tycker, de där professorerna?!

Dags att svinga en känga kanske?

Alex sa...

Trist! Hoppas massor på att du snart får en lösning på problemet. Kram

Nina sa...

Trist och dålig stil av din proffesor :(
Jag hoppas att det löser sig
Kram