onsdag, april 22, 2009

Igår mer än idag

Det blev inget ordentligt bloggande igår, jag var för trött. Och det var inte bara medicinens fel. Först var jag på vattenavslappning (hade tänkt gyma också, men huvudet gjorde för ont för det), handlade på vägen hem. Vilade en stund. "Lagade" mat (falukorv och stuvademakaroner klassas inte riktigt som matlagning i min värld), åt med hela vilda ligan. Tog en Zomig för att huvudet höll på att sprängas. Vilade fem minuter. Cyklade till skolan för informationsmöte inför hösten. Höll på att frysa ihjäl på cykeln. Lyssnade på rektorn i en timme. Gick till klassrummet och diskuterade det vi fått veta med nuvarande lärarna och övriga föräldrar. Cyklade hem, fortfarande lika kallt. Kom hem, genomfrusen, två timmar efter att jag åkte. Kraschade i soffan.

Idag har jag inte gjort någonting och planerar att fortsätta likadant.

3 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

vadå?? Stuvade makaroner och falukorv är jätteriktig mat!! Det bästa som finns faktiskt :o)

Ponder sa...

Jodå, stuvade makaroner och falukorv är mat, det är bara tillredningen jag inte vill kalla matlagning. :) Du och Dottern verkar ha samma preferenser när det kommer till mat. Härom dagen sa hon: "När jag fyller år vill jag ha stuvade makaroner och falukorv, för det är den godaste maten i hela väääärlden." Sen tänkte hon lite och la till: "Om inte det går vill jag ha sushi, men bara soppan med mycket ost (tofu alltså)". Så nu ser jag framför mig en födelsedags middag med misosoppa till förrätt och makaroner och korv till varmrätt. :D

Livet på Citronodlingen sa...

Hon har god smak, helt klart :o) När jag jobbade som reseledare och kom hem på enstaka besök var det första på önskelistan pappas stuvade makaroner och falukorv.. detta trots att min far är kock... ;o)