lördag, april 11, 2009

Ja men GLAD PÅSK på er!!

Hoppas ni alla haft en riktigt bra Påskafton med mycket god mat, ägg och gotter.

Här har det varit ganska lugnt. Var hos mamma och åt påsklunch, letade påskägg (vi gömmer alltid dom) och rullade ägg. Mina syskon var också där. Passade på att fira lille H lite också, eftersom vi inte vet om vi är friska nog för kalas i morgon. Nu ligger alla kidsen i sina sängar, förhoppningsvis sover dom snart också. Men med den blodsockernivån de har lär det nog dröja en liten stund. Själv ska jag nog dricka en folköl och titta på CSI Miami (trots att jag har liiiiiite svårt för Horatio).

Vilka speciella påsktraditioner har ni? Och vad äter ni på påsk?

(Vår mat är snarlik den på jul, minus skinka, plus ägg. I år gjorde jag en sallad med rödbetor, fetaost och blandade blad för att lätta upp det hela lite.)

4 kommentarer:

Alex sa...

Glad påsk tillbaka :) Vi har uppenbarligen inga traditioner i det här hushållet. Jag ville gömma ungarnas ägg, men när jag kom ner från min sovmorgon hade S redan gett dom äggen och dom var slut :( Nåja, det kommer fler år.

S sa...

Inga traditioner alls.

Äter? Vi äter. Typ mat. Inget påskbord. Kanske kommer något annat år när vi inte lever i dammoln. Men jag är sugen på fläskfilé dag faktiskt.

Världen enligt J. sa...

Påskägg med presenter! Jag vill helst även få påskägg själv, men under de senaste åren har de märkligt nog utgått... (Maken säger bara rått att det är sådant man får finna sig i när man får barn.) När Lilla L. blir större så kommer jag nog att börja gömma ägget.

I vanliga fall brukar vi äta ganska traditionellt påskbord (olika sorters ägg, lax, inlagda sillar, lamm etc.) men i år när vi, hör och häpna, inte har haft besök av släktingar så sket vi i det. Det var ganska skönt!

Viktoria sa...

Glad Påsk till dig också!

Vi har som ni, ett påskbord som liknad julbordet. Fast i lite mindre format.

Vi har spenderat helgen med familjen i lugn och ro.