söndag, april 26, 2009

Grävlingsbitch

Idag har jag lekt übergrävling och dirigerat maken i att flytta bärbuskar. (De som anlade vår trädgård tyckte det var en bra idé att sätta två vinbärsbuskar mitt på gräsmattan. det tycker inte vi...) Det slutade med att vi blev aningens oense om hur stort hålen skulle vara, och undergrävlingen sa upp sig. Sen blev vi sams och jag lovade att gå in till hålen var klara. Då flöt arbetet mycket bättre.

Det är konstigt att man ska behöva bli så bitchig bara för att man har mens.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också kommenderat grävjobb idag, men jag höll mig undan under själva verkställandet för säkerhets skull!
Ska ni så gräsmatta över hålen nu då eller?

Ponder sa...

Vi fick gräsmatta över från det nya hålen. Bara att transplantera rätt över och hoppas på det bästa typ. Att sen halva gräsmattan verkar ha dött under vintern är en helt annan historia...

Livet på Citronodlingen sa...

Jag hade också planerat att vara övergrävling idag, men undergrävlingen kom med den briljanta ideen att vi kunde åka bil i 40 minuter för att handla på Lidl.. Det föll övergrävlingen för med tanke på att det finns en massa gott där som inte finns i dem vanliga butikerna.. som bacon och wienerkorv till exempel.. och tacos-skal...

Ponder sa...

Jag skulle nog också åkt till Lidl istället för att leka übergrävling tror jag... Det är lätt att vara efterklok!

Det lustiga med Lidl är att de ser nästan exakt likadana ut överallt. Vi har en alldeles bredvid oss här, och när jag klev in på Lidl i Grosseto trodde jag för en sekund att jag klivit igenom en portal och hamnat hemma igen. :D Det är dock rätt praktiskt eftersom man vet var allting finns och slipper spendera en timme med att irra runt och leta.

Hoppas att du köpte deras nachoschips förresten, de är verkligen prisvärda och goda tycker jag. :)

Nikki sa...

Ha! Ha! Låter som hos oss, fast några bärbuskar mitt på gräsmattan har vi inte!

S sa...

Ja, det är konstigt faktiskt.