söndag, april 05, 2009

Tävling - vårhalsband

För att pigga upp mig själv drar jag igång tävlingen nu. Den består av två frågor, som ni alla har lika stor (eller liten!) chans att svara rätt på. Två vinster kommer delas ut, ett första pris och ett pris för kreativa svar. Priserna ser ni här (bättre bilder kommer i morgon):


Det översta är ett halsband med länkar fram, och sen små glaspärlor i vårgröna färger. Det nedersta ett länkat halsband med fyrkantiga länkar och glaspärlor i tre färger (små vita med lyster, ljusgröna och krackelerade rosa). Vinnaren väljer vilket halsband den vill ha. (Skulle vinnaren inte tycka om halsbanden finns det möjlighet att välja något annat.)

Så till själva tävlingen:
Besvara de två frågorna nedan efter bästa förmåga i kommentarsfältet. Bäst svar vinner. Jag är enväldigt jury, och synnerligen mottaglig för smicker och mutor. :D Tävlingen avslutas om en vecka, på påskdagen, kl 21:00. Och det är inget som säger att man inte får gissa flera gånger!

Fråga 1 (Inspirerad av Tesstamentes hjärte-tävling)
Vad föreställer det gula på bilden? Den är ritad av Dottern när hon var strax över tre år. En ledtråd är att det består av två delar kan man säga.


Fråga 2

Om flera av er gissar rätt på fråga 1, slänger jag in en utslagsfråga: Hur många par skor har vi i vår hallgarderob? (Det är dörren med spegel och den till höger om den på bilden.) För rättvisans skull får ni veta att vi är fem personer som bor här: maken 40+, jag 30+, Dottern snart 7 år, Prinsen snart 3 år och Lille Herrn snart 1 år.

Lycka till hörrni!

15 kommentarer:

Viktoria sa...

Vilka fina halsband!

På fråga ett svarar jag ett ägg.

På fråga två svarar jag 32 par.

Nämnde jag förresten att jag är en hejare på chokladbollar (obs, för dig är de rullade i kokos) . De går dessutom att zippa och maila! Fiffigt som sjutton! ;)

Viktoria sa...

Jag sitter här och försöker räkna hur många par skor det verkligen går in i en sån garderob. Kanske inte fullt så många som 32...? Tja vem vet? :)

Ponder sa...

Ja, vi får väl se när jag har räknat dom...
Tack för ditt svar! Zippade chokladbollar låter oerhört spännande. ;)

Lotta sa...

Vilken lätt tävling. :)

Fråga 1 var busenkel. Det gula är en livmoder med en bebis i. Något annat är out of the question.

Fråga 2 lika enkel den. Svar: inte en enda!!!! För alla skorna har ni på en helt annan plats.

Visst har jag rätt? Får jag välja pris nu??? :)

Ponder sa...

Lotta: Jag kan ju inte kommentera din svar än ju, de andra måste också få en chans. :D

Nikki sa...

Jag hade hittat rätt svar ju också ser jag att Viktoria har nästan exakt samma!

På fråga nummer 1 svarar jag att det är ett påskägg

På fråga nummer två svarar jag 32 par skor. Det var vad jag fick fram när jag räknade på vad som kan vara rimligt att ha men kanske har ni dem inte i garderoben!!!!!!

Disanisa sa...

20 par skor, känns som ett rimligt antal, till er.

Vad det är på bilden?
En banan! En halvskalad banan liksom!

Världen enligt J. sa...

På ettan svarar jag en bebis i ett påskägg. That makes sense!

På tvåan svarar jag 17.

Det här blir en promenadseger :D

Anonym sa...

På A svarar jag karamell
På B svarar jag 26 par skor



Väldigt fina halsband du har gjort, ska bli kul att se vem som vinner :-)

Åsa

Anna sa...

Precis som Lotta så är jag helt säker på att bilden föreställer en bebis i mammas mage.

Och antalet skor, tja 23 stycken. Helt klart.

Disanisa sa...

Fast nu ångrar mig, för nu kom jag på vad det VERKLIGEN är på den där teckningen.

Ett ägg. Med en kyckling i. Såklart att det är.

Orsak till att jag kom på det? För att jag tänkte på dig, då jag stod och sminkade mig idag. För du är så söt. Rar. Gullig. Och otroligt bra på att göra smycken...(OBS! Där kom smickret. Men det kom från hjärtat...:))
Åså bara kom jag på det!

Tesstamente sa...

Gulliga Ponder, att du hittade inspiration hos mig? Det kan endast betyda att du är en smart, uppmärksam, kärleksfull och generös individ;-)

Fråga 1: Jag har vridit och vänt på laptopen och känner att detta kräver 4 svar (ur 4 vinklar:-))
- En flytande badmadrass med en person på
- En aubergine med ruccola på
- En varmkorv med bröd
- En man som fiskar med ett spö (man kan klart och tydligt se både fisken och spöt:-D

Fråga 2: jag gissar på 34 st!

Fabian sa...

På A svarar jag "stekt ägg" och på B gissar jag på att du har 8 par skor, J har 2, E 4 och pojkarna 2 var. Det blir alltså 18 par skor. Men eftersom jag inte vet hur många som är framme så är det lite lurigt. Nu svarar jag iallafall 11 par skor i garderoben. Det är mitt slutgiltiga svar. Hoppas det inte regnar när du räknar dem! ;-)

/Fabian

Anna sa...

Hmmm... en mun, med en napp i. :-)
Och 23 st skor, det står jag fast vid.

Kram!

Elin sa...

Kiss och bajs gissar jag också på och i garderoben tror jag att ni har 25 par skor.