måndag, april 13, 2009

Vad svårt det blev, igen

Sitter och försöker komma på vad/om jag ska söka några kurser till i höst. Lite mer journalistik vore roligt, men det finns inte något som passar. Förutom ett masterprogram här i stan. Men det kommer jag ju aldrig komma in på, tänker jag, bara för att jag fick G på mitt journalistporträtt. (Fick tillbaka det idag. Det blev med nöd och näppe godkänt.)

Kikar vidare. Det finns massor med saker man kan läsa. Men vad tjänar det till? Jag har redan miljoner högskolepoäng (okej, det var en överdrift, men många hundra är det i allafall). Till vilken nytta? Jag vet mindre nu vad jag vill bli än när jag började läsa på högskolan för hundra år sen (nej, så länge sen var det inte, men mer än tio i allafall).

Jag kan inte doktorera i evighet. Jag vill inte det. Men vad ska jag göra? Tillbaka till studera.nu och leta kurser.

2 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Skriva klart avhandlingen och fortsätta på samma spår? Eller är det helt kört/otänkbart/outhärdligt?

Annars tycker jag att du ska satsa på journalistbanan! Vad sägs om detta:

http://www8.umu.se/kultmed/utbildning/vj/index.html

Ponder sa...

Jo, tanken är att avsluta doktorandtjänsten, men jag kommer inte fortsätta inom den akademiska världen. Om det inte dyker upp något erbjudande jag inte kan tacka nej till, men den chansen känns inte direkt överhängande. ;)

Tack för tipset!