onsdag, april 01, 2009

Jättebråk

Idag har maken och Prinsen (2,5 år) rykt ihop ordentligt. Prinsen ville inte gå och lägga sig och när maken mot hans vilja försökte få på honom pyjamasen fick maken sig en smäll i ansiktet. Resultatet blev en mycket arg make, en hysterisk Prins, en ledsen lille H och så jag som skulle försöka medla mitt i alltihopa. Det slutade i allafall med att Prinsen snyftade förlåt till sin pappa, efter att jag lugnat dom båda. (Maken hade sagt förlåt långt innan, kanske ska tilläggas)

Usch, vad det tar mycket energi sådana där storbråk. Sitter här och känner mig alldeles urlakad. Förstår inte hur jag (och mina föräldrar) orkade bråka varje dag när jag var tonåring.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Det gör ont i själen att läsa. Bråk tär på krafterna men ibland blir det bara så.

Hoppas ni hämtat er till imorgon!

Linda #handgjordlyx sa...

Usch, vad jobbigt =( Jag vet alltför väl hur det är med aggressiva barn =/ Nu är han fortfarande så liten att han på något sätt kan ursäktas med det. Vänta tills han är 12 och fortfarande klipper till... =(