fredag, april 17, 2009

Bakslag och uppskov

Prinsen har varit uppe i natt och klagat över ont i örat. (Trots att örat såg bra ut när vi var hos läkaren i förrgår.) Nu på eftermiddagen fick han feber.

Den dåliga nattsömnen gjorde naturligtvis att jag fick migrän*. Var tvungen att ta piller, och Busmamman kan intyga att jag var ganska lullig där ett tag. Kände att det kunde bli svårt att få klart veckans uppgift i tid. När min syster sedan ringde och sa att hon inte kunde mejla över bilderna jag behövde (deras internet hade dött) var loppet liksom kört. Alltså gjorde jag något jag aldrig gjort förut - mejlade lärarna och bad om uppskov. Fick ett snabbt svar att det var okej att lämna in på söndag. Ändå känns det som jag fuskar. Dumt med ett samvete ibland.

* Ser ni att jag numera skriver "migrän" och inte "migräntopp"?! Titt som tätt är jag alltså smärtfri. Vilken underbar känsla det är!

2 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Äh, inte ska du känna så! Du skulle bara veta vilka förklaringar och mer eller mindre genomtänkta ursäkter jag hör under en normal vecka.

Hoppas ni mår bättre snart!

Ponder sa...

Jag vet att jag inte borde känna så, men det är så emot mina principer att be om "fördelar".
Dåliga ursäkter har man hört en del ja...

Idag mår alla bättre, tack! :)