fredag, december 11, 2009

Baciller, kräks och annat mysigt

Dottern och Prinsen har dragit på sig några halvtaskiga bakterier. Det började med Dotterns finger och en ruggig nageltrång (eller egentligen i halsen, men eftersom hon biter på naglarna hamnade de små äcklena där). Dagen efter blev Prinsen halvdöv och hade feber - ett säkert tecken på att det är örininflammation på G. En tur till farbror doktorn resulterade i antibiotika till båda. (Prinsen hade massor av vätska och ordentligt buktande trumhinnor. Ändå hade han inte sagt ett ljud om att han hade ont i örat...) Dottern fick en tyngre sort som skulle "vara bra för mjukdelar". Den visade sig dessvärre vara rätt obra för magen, vilket resulterade i en spontan spya på maten idag.

Själv har jag mens och känner mig ganska nedstämd. Har trappat ner seretoninhämmaren lite, för jag kände att det var på väg att bli lite väl svart allting. Alla sjukor och deppighet har gjort att jag ligger efter i arbetet - borde ha lämnat in texter idag t ex - vilket gör mig lite halvstressad. Helgen ligger i och för sig öppen, men det kunde ju vara trevligt att spendera den med sin familj. Jag har i alla fall färdigställt en artikel på jobbet, vilket känns fenomenalt skönt. Nu gäller det bara att lyckas få Professorn att läsa den...

3 kommentarer:

Nina sa...

Krya på er allihop
Kram

Alex sa...

Sympatiserar fullt ut! Kram!

Anonym sa...

Hoppas verkligen att ni kryar på er så fort som möjligt!
Kram