lördag, december 12, 2009

Ponder testar: Smågodis

Eftersom jag har så otroligt tråkigt, tänkte jag delge er vad jag tycker om några (för mig) nya godissorter:

Blå skum-smiley: Ska smaka blåbär, men smakar mest sött med en svag antydan av något syrligt. Bra skum, lagom mjukt och fluffigt.
Rosa skum-smiley: Smakar mer än den blåa, men fortfarande mest sött med jordgubbsinslag. Bra skum, lagom mjukt och fluffigt.
Grön skum-döskalle: Mycket sött här med, med lite inslag av tvål. Ska vara päronsmak tror jag. Bra skum, lagom mjukt och fluffigt.
Orange skum-döskalle: Oj, ännu mer tvål, det trodde jag inte. Och så sött, förståss. Bra skum, lagom mjukt och fluffigt.
Rosa skum-döskalle: Lite tvålig den här med, med hallonsmak. Bäst av dödskallarna. Bra skum, lagom mjukt och fluffigt.
Skum-isbjörn: Bara sött och för kompakt skum.
Cola dragster: Mmmm, bra cola smak med precis lagom mkt syrlighet. Samma seg-hårda konsistens som de röda och svarta bilarna.
Malaco fantaflaska: Väldigt seg och ganska smaklös. Den klassiska colavarianten är mycket bättre.
Röd pussmun: Syrlig på ytan, lagom segmjuk, god jordgubbssmak.
Melonklyfta: Sockrig på ytan, lagom seg, mjäkig melonsmak.
Röd/svart tvilling: Härligt salt på ytan, men när det är borta blir det bara tråklakritssmak kvar med yttepytte inslag av hallon.
Grön/svart tvilling: Lika salt på ytan som den röda, om mjöligt ännu tråkigare smak eftersom det bara är tråklakritsen som känns.
Grön/vit skumplutt: Sockrig som ett gelehallon och smakar väldigt likt ett sånt, bara lite mjukare.
Röd/vit skumplutt: Gelehallon upp i dagen, bara mjukare och väldigt söt.
Grönt fartyg: Ska vara en bilkopia, men smakar mer mjöl än originalet. Ganska god päronsmak.
Rosa fartyg: Som den gröna, fast med mjäkig hallonsmak?
Vitt fartyg: Som de andra faktiskt. Börjar misstänka att alla tre smakar likadant och bara har olika färg?
Rosa skumflaska: Inte alls så sur som jag trodde, men ganska god och bra konsistens.
Grön skumflaska: Lite, lite surare än den rosa, kostig smak som jag inte vet vad den ska likna.
Svart skumbanan: Riktigt salta utanpå (en potentiell gomfrätare) och god lakritssmak innuti. Bra konsistens på skummet.

Vem vet, om det här inlägget blir en succé kanske det kommer fler tester av menlösa ting fram över...

7 kommentarer:

Anna sa...

=)

Anonym sa...

Nu blev ju jag supersugen på svenskt lösgodis.. det ligger högst på listan av saker som mamma ska ta med hit. Mums.

Nej, ingen liten snuttande bebis än. Frustration på hög nivå- väntan är olidlig och jag känner pressen :-)

Viktoria sa...

Colabilen är grymt god!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ingen fara på taket, det är inte så illa som det låter. Det är mer att jag bara vill ha honom här nu- man har ju väntat ett tag. BF är enligt UL men enligt LMP är det samma dag. Om inget händer efter sweepet i morgon så blir jag igångsatt på torsdag så det ska jag nog härda ut. Jag mår ändå bra- det är ovissheten som är klurig bara.

Du ska ha all credit för att du fixar 3 barn, studier, migrän och allt annat.. En medalj till dej ;-)

Och det är klart man blir nyfiken när det är bebis på G.. :-)

S sa...

Haha! Du är rolig du.

Jag gillar den mjäkiga melonsmaken.

Anonym sa...

Bravo Ponder - Godistester är aldrig fel ;). Fast själv håller jag mig mestadels till choklad och möjligen mintkarameller.