fredag, december 25, 2009

Julafton och juldagen

Den blev kortare än vanligt (för vi bestämde oss för att åka hem och sova), eller jag ska nog skriva lagom. Jag höll ihop hela dagen, barnen hann inte bli övertrötta och ändå hann vi med allt man ska. Dottern stannade kvar med mormor, moster och morbröderna och meddelade idag att hon minsann tänkte stanna en natt till.

Känns nästan lite lyxigt att bara ha två barn. Om de bara kunde sova lite längre på morgnarna...

(Dagen idag har, för att använda J's ord, ägnats åt konsumtion, eller tankar på konsumtion. Prinsen och jag var på SIBA i förmiddags när de öppnade, men fick ändå stå i kö i 20 minuter för att köpa en netbook till mig. Fast det blev två, för jag kunde inte bestämma mig vilken jag ville ha och väntade jag hade de tagit slut. (Länge leve öppet köp.) Resten av dagen har det surfats Playstation spel och minneskort, digitala systemkameror och diverse silver- och pärlgrejer. Just det, vi var ju på Maxi också och konsumerade, bland annat Höganäs koppar för 39 kr styck och Rosti-prylar (mini skålar, durkslag och kastrullunderlägg). Törs inte ens tänka på hur mycket pengar som dragits från mitt konto idag, men jag tröstar mig med att minst 2500 kr kommer tillbaka, beroende på vilken dator jag lämnar tillbaka.

1 kommentar:

Linda #handgjordlyx sa...

Hur blev det med datorerna? Har du bestämt dig? ;-)