måndag, december 28, 2009

Ensamt nyår, igen

Jaha, då har vårt nyårssällskap bestämt sig för att åka till fjällen istället. (Vi visste att det ev. skulle bli så, det gick alltså schyst till.) Vi blir alltså ensamma på nyår, igen. Jag kan inte hjälpa det, men det känns lite ledsamt. Jag vet ju att "alla andra" kommer fira tillsammans med någon och ha det kul och festligt. Visst, jag älskar min familj, men är det bara vi här hemma blir det liksom inte så, utan mer som vanligt. Jag längtar efter att planera en stor meny som ska ätas av någon mer än de som alltid äter min mat, att få piffa till det lite extra. Jag vet också att vi skulle behöva den där piskan att någon kommer hit och hälsar på för att vi ska sätta fart med städningen.

Å andra sidan är det väl lika bra att ingen tänkte komma hit, med tanke på alla baciller som verkar cirkulera här. Men det blir inte roligare för det.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tillhör de som inte har planerat för nyår alls! Riktigt skönt!
Och du är värd den fina awarden!!

Nikki sa...

Trist! Men det kan vara skönt också att få vara ensamma hemma! Vi valde att vara det ett år och tyckte det var skönt men samtidigt kändes det inte som om det blev nytt år! Vi har firat nyår med samma familj i många många år också skilde de sig och han träffade till slut en ny som det inte fungerar lika bra med. Vi blev bjudna att fira nyår med ett gäng som vi brukade fira med förr innan vi fick barn och nu har alla barn där. Men sambon ville tvunget fråga det andra paret som vi liksom aldrig träffar mer och då visar det sig att de bestämt sig för att fira med hans bror istället utan att säga ett ord om det! Vi hade då aldrig gjort så där utan brukar man fira ihopa så säger man ifrån att man inte ska göra det mer!

Hoppas ni får en bra nyårsafton i alla fall!

Livet på Citronodlingen sa...

Vi ska fira med andra, men det är släkten (samma som på julen) så jag hade nog hellre suttit hemma jag...

Alex sa...

Som du vet är ju vi bjudna till underbara Möllers. Men nu kan det kanske bli ett ensamt nyår då Loke antagligen har öroninflammation på andra örat!

Norrländskan sa...

Vet precis hur det känns! Det är ungefär så vi brukar fira varje år :(

Lotta sa...

Hade gärna kommit och livat upp stämningen. Din underbara mat lockar. :)

Anonym sa...

Ja det är trist ibland med de stora högtiderna, vi är också ensamma för det mesta.

Nu ska vi i alla fall iväg och äta tacos hos grannen men det är ju inte riktigt så jag vill fira=otacksamt så klart men jag erkänner !

Vi får samköra nästa år :-) Har ju en svåger i stan!
-Åsa