tisdag, december 08, 2009

Slut på det roliga

Man kan låtsas att man är frisk, och göra en massa saker som friska människor gör. Men tillslut går det inte längre att lura sig själv. Tillslut tar det slut.

Idag betalar jag, i migrän, i trötthet och nedstämdhet. Det känns bara motigt och tungt och ledsamt. I morgon är det 11 år sen min pappa dog - det spelar också in på att göra den här dagen riktigt tung - plus att jag fick avslag på den praktikplats jag hade hoppats en del på.

Idag ska jag bara vara. Trött, ledsen eller vad det än må vara. I morgon ska jag försöka ta nya tag och låtsas lite till.

7 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Jag känner igen och jag vet och det känns alldeles för flåshurtigt att säga att det blir bättre.

*många kramar*

S sa...

Men så ledsamt... Men jag tror att de allra flesta har såna dagar!

Världen enligt J. sa...

Inte kul, alls. Hoppas det bättrar sig, på många fronter.

Anna sa...

Jobbigt... Skickar en stor KRAM och hoppas att det känns liiite bättre imorgon eller i övermorgon.
Kram!

Alex sa...

Kram!

Anonym sa...

Usch.. hoppas du mår bättre snart.

Nikki sa...

Många många styrkekramar!