onsdag, december 30, 2009

Det är över

Vovvan blev akut sämre vid midnatt. Så dålig att det bara fanns ett alternativ. Klockan 03:03 drog min finaste vovve sina sista andetag efter att ha fått en överdos sömnmedel.

Det gör ont. Förjävligt ont. Det tröstar lite att veta att det var rätt beslut vid rätt tid. Men hon saknas mig, så oerhört mycket och värre lär det bli i morgon...

Dottern sammanfattade det hela så klokt: "Innan var det synd om Vovvan, men nu är det oss det är synd om för att hon inte finns kvar här."

12 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Åh nej....

Stor bamsekram! Jag tänker på dig!

Miss Mess sa...

Nej..! :0(

Många kramar till er!

Anonym sa...

Beklagar verkligen.

Massor av kramar

Nikki sa...

Oh herre gud vilka snabba vändningar livet tar! Beklagar verkligen er stora sorg och förstår att ni är jätteledsna! Vilken chock!

Många kramar!

Världen enligt J. sa...

Åh nej! Stora stora kramar till er! Att förlora djur är att förlora familjemedlemmar.

S sa...

NämenNEJ! Jag håller med dottern. Klok tjej!

MÅNGA kramar även från mig.

Lotta sa...

Vad ledsen jag blir... Stackars er. Ja, din dotter sa det så klokt.

Kan inte lindra eller hjälpa något men jag tänker på dig och skickar en stor kram!

Alex sa...

Hörde av Annika nu när jag kom ner. Beklagar så sorgen! förstår att saknaden är enorm. Stor kram!!! (om du orkar med sushilunch så kan jag nästa vecka då S är hemma)

Nina sa...

Massor med kramar till er :(

Elin sa...

Stor kram till dig!
Klokt sagt av dottern!

Viktoria sa...

Kram!

Frida sa...

Så otroligt tråkigt! Jag beklagar sorgen efter Vovvan.
Kramar!