lördag, december 05, 2009

Varför ljög hon?

Jag har en ganska ful ovana att tjuvlyssna på folk. Idag i kön på Siba (som var ordentligt lång) ringde det till kvinnan som stod bakom mig. När hon svarat och hört vem det var sa hon:
- Åh, det hade varit jätte roligt, men jag är precis på väg in till en föreställning som Moa ska vara med i.
De pratade lite till, och det verkade inte som att kvinnan hade bråttom att avsluta telefonsamtalet. Precis innan det tog slut sa hon att de kunde höras efter att föreställningen var över.

Uppenbarligen ljög hon för personen i anda änden, för på Siba (eller i närheten) var det inga föreställningar eller uppträdande på gång. (Hon stod dessutom nästan sist i en evighetskö, så hon var inte på väg någon annan stans i brådrasket.) Nu sitter jag är och är sååå nyfiken på varför hon ljög?? I min fantasi skapar jag olika senarion av storyn bakom samtalet. Till jag inser att det är en rätt meningslös sysselsättning eftersom jag aldrig kommer att få veta varför hon ljög. Men jag är ändå nyfiken... Kanske skulle vänt mig om i kön och sagt:
- Ursäkta, men jag undrar varför du ljög för personen som ringde?

3 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

haha, nu har du att fundera på en stund :o)

Nikki sa...

Ha! Ha! Jag tror att hon kanske köpte en paket till personen som ringde och därför inte ville säga det. Eller så ville hon inte träffa personen och skyllde på att hon var på föreställning.

S sa...

Ovana? Det går ju inte att låta bli! Man kan ju inte stänga av sina öron!