söndag, december 27, 2009

Köpa eller inte köpa, det är frågan

Reatider. Och jag skulle kunna handla hur mycket som helst. Hur lätt är det inte att hitta saker man behöver när priset är så himla bra? Just nu sitter jag och funderar på en ny digitalkamera, trots att jag för bara ett par veckor sedan sa till maken att jag skulle vänta med att köpa en ny till jag har tid att fota. Men så kommer det ett bra erbjudande och genast känner jag att jag måste ha. Fast egentligen måste jag inte det, det är ju bara för att det är billigt som jag vill handla.

Ibland är jag en sån looser. Bäst jag börjar planer nyårsmenyn istället för att tänka på konsumtion. (J, finns det någon möjlighet att du har smittat mig?)

Uppdatering:
Det blev en ny kamera. Maken sa köp och då hade jag ju inga invändningar direkt.

3 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Tänk, just sånadär tekniska prylar har jag inget större sug efter, men rätt klädaffär eller rätt skoaffär eller varför inte rätt möbelaffär ;-)

Vad är det konsumtion ger oss egentligen...?

Världen enligt J. sa...

Hrmm?

Konsumtionen lockar bakom varje hörn - men att tänka på menyer brukar faktiskt hjälpa en liten stund. Om inte annat så kan man lämna in barnet i bollhavet och ha kvalitetstid med sig själv på Ica Maxi...

S sa...

Jag har mailat adressen till dig! (På tal om konsumtion..??)