söndag, december 06, 2009

Jag håller på allvar på att bli galen

För att göra en lång historia kort, så handlar det om datorer. Igen. Min lilla svarta går som en klocka men det har visat sig att min veka kropp inte orkar bära omkring på den. (Den väger strax under 2 kg i nuvarande skick.) Dessutom är batteritiden alldeles för kort och med ett bättre batteri blir den så klart ännu tyngre.

Alltså har jag surfat runt och letat en ny, liten och lätt dator. Jag har två huvudkrav: den ska ha bra batteritid och ett tangentbord som fungerar att skriva på (inget pyttelitet ihoptryckt alltså). Sen vill jag inte betala en massa pengar för en dator som känns gammal om ett halvår. (Det bör alltså gå att uppgradera internminnet om det inte är tillräckligt stort från början.) Jag har de senaste två veckorna köpt, och lämnat tillbaka, följande datorer:
1. Lenovo Ideapad S10-2 (för litet tangentbord)
2. HP Compaq Mini 110C-1011SO (gick inte att uppgradera de 1 Gb i ramminne)
3. LG X120 (för litet tangentbord)
4. Packard Bell DOT/S NC904 (inte lika bra tangentbord som Compaqen, men kanske OK?)

Och där är jag nu. Galen, som sagt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en Asus som jag gillar. Kostar inte skjortan och har bra grejer..

Ingen bebis än tyvärr- men han är ju inte sen än ;-)

Livet på Citronodlingen sa...

jag är nöjd med min acer, men den väger inte pyttelite heller...

Nina sa...

Ilandsproblem kan vara nog så stora...
Hoppas du snart hittar någon dator du är nöjd med och som har det du söker. Själv har jag noll koll på sånt så jag har inget tips att komma med :)

Anonym sa...

Vi kollar också runt på datorer och det min sambo hittat att de som det är mest problem med är Acer och Packard Bell. HP är bra och Lenovo även Asus. Som sagt ett stort I-landsproblem!
:o)

Alex sa...

Jag trivs med min LGx, men visst, tangentbordet är litet.

Anonym sa...

Åh, vi skulle behöva en bärbar sak vi med, men det blir aldrig av. Jag och maken är alldeles för lika - Vi kikar runt lite, bestämmer oss för en dator och sedan när vi ska fram och betala så dyker våra snåla alteregon fram och vi nöjer oss med att köpa ett fyrpack batterier ;).