onsdag, december 02, 2009

Mat-matte

(Det här inlägget skulle kunna handla om hundar, insåg jag just, men det ska det inte, utan om hur underlig jag är när jag äter.)

Jag kom på idag att jag nog har ganska konstiga saker för mig när jag äter. Ta till exempel dagens middag:

Kycklingbiffar med soltorkade tomater och fetaost samt kokt potatis. Då måste jag liksom se till att dela potatisen och biffarna på ett sånt sätt att det blir lika många bitar av varje. Så att jag i varje tugga får en bit potatis och en bit biff.

Det känns inte som att det är så alla äter?

(Andra varianter i det här huset är "spara det godaste till sist" (Dottern) och "äta rakt av från ena kanten till den andra" (Maken).)

Hur äter ni?

Uppdatering:
Vad intressant att läsa hur ni äter. Det verkar finnas många olika varianter där ute.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag är nog som dej tror jag.. måste ju ha lika delar och ha lite av varje på gaffeln. ;-)

Alex sa...

Jag måste ha potatis till varje köttbit. Om potatisen tar slut innan köttet (gud förbjude!) så äter jag larvigt nog inte bara köttet.

Anonym sa...

Jag äter enformigt ;D! Och alltid samma ordning - först kött, sedan grönsaker.

Världen enligt J. sa...

Äter helst bara det goda (typ kött, fisk och sås). Potatis kan jag lika gärna hoppa över, eller bara äta för syns skull. Och jag äter sällan upp maten...

Viktoria sa...

Jag duttar lite här och lite där. Duttandet ska helst ske med mycket sås.