onsdag, juni 24, 2009

Eller också inte...

Läste just på lite om hormonspiral. Det visar sig att det är syntetiskt gulkroppshormon (progesteron) som används. Det är, enligt många forskare, det hormonet som ger graviditetsillamående. Och med tanke på att jag tillbringat alla mina tre graviditeter (hela graviditeterna) böjd över toastolen känns det som att jag är hyfsat känslig mot just det hormonet.

Jag kan tänka mig en hel del för att slippa migränen, men jag tänker ABSOLUT INTE må illa och kräkas igen. Över min döda kropp.

Får ringa i morgon och säga att hon får skriva ut minipiller istället. För jag tänker inte betala 1100 spänn för något som jag kanske måste ta ut om ett par veckor. Dessutom är det inte bara att sluta med spiralen, den ska ju tas ut också...

4 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Ja, är det inte bättre att testa med minipiller först och se hur det funkar? Om du inte mår illa av dem, så kan du ju sätta in en spiral sen!

Alex sa...

Jobbigt läge! Det hade säkert varit jättesmidigt med spiral annars, men inte ska du gå runt och må illa! Hur ska vi då kunna frossa i sushi!?

Livet på Citronodlingen sa...

suck och pust... att det aldrig kan vara lite enkelt nån gång?
Kramisar!!

S sa...

Illamående är något av det värsta som finns. Likaså ont i halsen. Men illamående slår verkligen allt.