tisdag, juni 16, 2009

Neuro ringde igår!

Naturligtvis när jag var i affären och handlade (vissa dagar är det liksom pest eller kolera om jag ska vara hemma eller åka och handla - båda är lika jobbiga för migränen om ongarna är på det humöret...). Det blev ett ganska bra samtal trots det; jag glömde bara ett par saker. Hur som helst är det nya heta spåret nu p-piller. Jag är ju egentligen inte så förtjust i hormonella p-medel, men för att bli av med migränen är jag faktiskt villig att prova.

Nu ska jag "bara" få tag på min magtarm-läkare för få det hela godkänt där (hormoner kan påverka tarmarna negativt) och sen min gynekolog. Neuroläkaren ville först bara sjukskriva mig juni ut, men då frågade jag honom om han på allvar trodde att jag 1) skulle få tag på två läkare, 2) hinna märka ev. effekt av p-piller på den tiden. Då skrattade han lite och förlängde den till juli ut i allafall. Alltid något.

2 kommentarer:

DaisyAndMe sa...

Här passar de sig för att ge p-piller för migrän om man har aura. Fast det kanske är olika läkare. Dessutom har du blivit kollad så mycket av en neurolog är det nog ok. Hoppas, hoppas, hoppas att det hjälper dig!

Livet på Citronodlingen sa...

Juni ut var väl i kortaste laget om de inte har värsa dundermedicinen :o)
Min moster började med p-sprutor och blev av med migränen, det är väl same same antar jag...