tisdag, juni 09, 2009

Lock för örat

"Klink" sa det i går kväll, och så hade ett locka flyttat in i mitt öra. Och där är det kvar, trots idog bekämpning med näsdroppar. Något irriterande, speciellt som det swoshar och har sig där inne.

Hur blir man av med lock på bästa sätt tror ni? Jag har provat att gäspa (ingen effekt), tryckutjämna (det blev värre, plus att andra örat lockade sig ett tag), trycka på öronflärpen (ingen effekt, men det kändes bra) och böja bak huvudet (då lättade det lite). Andra förslag?

Uppdatering 090610:
Äntligen! Någon gång under natten släppte locket och nu känns det mer som en normal förkylning. Klart överkomligt alltså.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen aning. Jag får tryck i örat ibland med karusellyrsel, och det enda som hjälper då är att vila.

/Charlotte från AFF

Jenny sa...

Vila och tugga tuggummi brukar hjälpa mig när mina skov med lock för örat och yrsel kommer...tack och lov var det längesedan nu.

Linda #handgjordlyx sa...

Härda ut skulle jag vilja säga, om inget av det du har gjort hjälper. Dock skulle jag fortsätta med nässpray för att svälla av och se till att kroppen har bästa förutsättningar för att ta upp den där vätskan som nog är det som gör att det trilskas. För det är väl förkylnings-lock?

Ponder sa...

Tack alla! Vila har jag inte riktigt hunnit med idag, (vilket jag får betala för nu...), och tuggummi testar jag nu. Nässprayen fortsätter jag med, så får vi hoppas att det ger sig, snart, för det här har jag inte tid med NU!! ;)

DaisyAndMe sa...

Nässpray kan hjälpa. Om man hittar en som är lite starkare. Eller någon tablett som verkar avsvällande på slemhinnorna.

Jag kör alltid med en viss sorts nässpray här och den hjälper alltid.

S sa...

Jag klarar verkligen inte av lock för örat. Det är fruktansvärt irriterande.

Ponder sa...

Daisy: Jag lånade makens dunder nässpray (den brukar vara för stark för mig i vanliga fall) och det verkade hjälpa, för nu har det äntligen släpp!

S: Ja, det är fruktansvärt irriterande och onödigt tycker jag.