söndag, juni 21, 2009

Förödande för bloggen

Datorhaveriet alltså. Utan en dator som jag kan och litar på blir det skrämmande lite bloggande. Måste nog få tummen ur och beställa en ny dator. Det är bara så jädra svårt att hitta en som har det jag vill ha till ett rimligt pris. (Den jag gillat bäst hittills kostar "bara" 18 000 kr - som hittat...) Har suttit i timmar och försökt hitta något bra. Inte blir det lättare av att det är en djungel av processorer, internminne och nätverkskort. Och även om datorerna heter samma sak är det inte alls säkert att de innehåller samma saker. Bara för att underlätta. Ibland tror jag att de inte vill ha några kunder. Det är då jag stänger alla flikar och går och lägger mig.

4 kommentarer:

S sa...

Mac heter den. Den vill du nog ha.

Ponder sa...

Nej, för den kan varken jag eller mitt privata datasupport (maken alltså ;), så den går bort. Men tack för tipset. :)

S sa...

Men den behöver inte support. Det är det som är grejen.

Ponder sa...

Ja, ni Mac-användare brukar påstå det... ;) Till min IBM:s försvar så måste jag då säga att jag snart haft den i fem år och att den gått som en klocka fram till nu.