måndag, juni 08, 2009

Intervjun då

Till att börja med kan jag säga att den var mycket svårare än vad jag hade trott. Jag fick frågor som "Om du jämför Biotechnology Sweden och DNs vetenskaps sida, vad tycker du är skillnaden i deras sätt att skriva?". (De var ute efter att Biotech Sweden skriver om bioteknik ur ett ekonomiskt perspektiv. Det svarade inte jag...) Kanske borde jag har förstått något när en kvinna på instutitionen som passerade mig log (med medlidande?) och sa "Lycka till"? Frågorna var personliga för varje sökande och de utgick från mitt personliga brev. Jag hade behövt tänka igenom det jag skrev där ett par steg längre kändes det som.

Jag kände mig trots allt ganska nöjd när jag gick därifrån, men sen kom jag naturligtvis på en massa saker som jag borde sagt. Till exempel att det jag saknat i mitt nuvarande jobb är kontakten med människor. Däremot frågade jag hur många de kallar till intervju - det är 50 personer och av dom blir 30 antagna. Redan nästa vecka får man ett förhandsbesked om man kommer in eller blir reserv (de 20 som inte blir antagna hamnar i reserven, men det är nog inte så många av dom som kommer in). Över en veckas nagelbitande på lut nu alltså.

7 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Jag håller tummarna för dig och hoppas SÅ att det går vägen! =)=)

DaisyAndMe sa...

Wow, det lät klurigt. Håller tummarna för att du blir en av de lyckliga antagna. :o)

Lotta sa...

På den där kluriga frågan kunde du ju ha svarat: Papperskvalitéen. ;)

Tror säkert det var lika klurigt för alla så du har alla chanser i världen att bli antagen. Jag håller i alla falla alla tummar. Väntar med spänning...

Livet på Citronodlingen sa...

Så är det alltid... man plågar sig med att komma på superbra svar EFTERÅT!!
Nåja, jag är inte orolig, det kommer att bli så bra, så bra :o)

Elin sa...

Håller tummarna för att du kommer in! Skönt att intervjun gjord, även om det säkert blir en låååååång väntan.

Anonym sa...

Spännande, håller tummarna.

Ponder sa...

Tack snälla ni för alla tummar, det känns som att dom behövs!