fredag, juni 19, 2009

Glad Midsommar!

Här har det regnat en hel del idag, men vi lyckades ändå sno ihop en liten stång tillsammans med grannarna som vi skuttade runt en mikrosekund typ. Sen tröttnade barnen. Efter en fiskdamm och lite ballongblåsande gick alla hem till sig och tog det lugnt. Ja, så lugnt som det kan bli med tre små galningar som springer omkring och gastar förstås.

Nu har jag druckit en liiiiten gindrink, vilket resulterade i att jag somnade i soffan. Nu är jag hungrig, men det känns som en bättre idé att gå och sova faktiskt.

Hoppas ni haft en bra Midsommar allihopa!

3 kommentarer:

DaisyAndMe sa...

Inte tillstymelse till Midsommarkänsla här borta i världens sista utpost. Kan ju kännas lättare när det regnar i Sverige. ;o)

Ett år gjorde jag en liten midsommarstång och gjorde jordgubstårta med grädde (innan de kom på att min mage inte funka). De trodde att jag inte var klok som satte upp ett blomstrat kors i trädgården, för det trodde de det var (jag hade ringar). Inte diggade de maten heller. De är sega på annat än det gamla vanliga här i makens familj (ej maken, han har ju bott i Sverige själv och gillar't).

I alla fall. Hoppas det går bra med Vovvan!! Skall hålla tummarna!

Lotta sa...

En liiiiiten en? Aj då... Bäst du håller dig borta från spriten. Vill ju helst ha en vaken Ponder på festen. ;)

Ponder sa...

Daisy: He he, jag kan förstå att det känns lite lättare när det regnar här! Tack för tummarna för Vovvan - har inte vågat känna efter hur knölen känns än. Tänkte vänta till i morgon så att det anti-inflammatoriska hon fick hunnit verka ordentligt.

Lotta: Ha ha, jag är i allafall billig i drift nu för tiden! :D Ska nog bara dricka lättöl nästa helg. ;)