tisdag, juni 02, 2009

Tradera-psykologi

Jag har ju haft en hel massa auktioner ute på Tradera nu. I första vändan var det några som inte blev sålda. Jag lade ut dom igen, med lägre utropspris. Nu är samtliga uppe i ett pris som är högre än det gamla utropspriset.

Mycket intressant. Beror det på att utropspriset är lägre och att man då hellre bjuder? Eller att man bjuder på sånt som redan har bud? Kanske känns det bra att få "ta" något av någon annan?

Ni som Traderar, hur fungerar ni när ni bjuder?

5 kommentarer:

S sa...

Jag traderar inte, men tänker mig att det har med timing att göra...

Livet på Citronodlingen sa...

Det låter troligt...

Anonym sa...

Lägre utrop brukar generera högre slutbud. Jag har bland annat sålt en Po.p-jacka för mer än vad den kostade ny, efter att ha lagt ut den för 1:-.

Disanisa sa...

Mm... jag funkar så... alltså, har någon annan budat, ja då budar gärna jag med.. och budar sedan någon över.... ja då jädrarns ska jag HA!!! haha... sjukt egentligen...

DaisyAndMe sa...

Traderar inte heller, man man kanske kan tänka att de lägre priset från början får folk att titta mer noga och så ser de något de vill ha så kör de på..