torsdag, juni 25, 2009

Omkullpratad barnmorska

Äntligen kom jag fram - det hade tydligen varit fel på telefonen hela förmiddagen utan att de visste om det. ("Ja, vi tyckte det var lite konstigt att ingen ringde, men tänkte inte mer på det." Men heja, tänkte jag...)

Barnmorskan tyckte först inte alls att det var en bra idé med minipiller istället - det är ju högre koncentration och bla bla bla. Men som maken sa efteråt: "Hon var nog rätt chanslös mot dina argument". Själv tror jag att hon efter ett tag insåg att jag visste vad jag pratade om och att det liksom inte var någon idé att tjata emot. Alltså ska vi snart iväg och hämta ut en tremånaderskur minipiller. Sen får vi se hur jag mår av dom, och framför allt om de hjälper mot migränen.

2 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Hejja! =) Det är alltid bra att vara påläst. Och jag hoppas att det HJÄLPER!!

Livet på Citronodlingen sa...

Hoppas, hoppas, hoppas!!
Imorgon drar jag till fastlandet för första gången i mitt liv.. Vi får se om jag lyckas övertyga sambon om lite turistande när vi är klara på sjukan... ;o)