torsdag, juni 18, 2009

Tyst dag

Ja, rent bloggmässigt då, för här har det sannerligen inte varit tyst eftersom dagis mycket lämpligt bestämt sig för att hålla stängt idag... Egentligen har jag en massa att berätta, men jag har inte kommit till skott för än nu. Här kommer en snabbgenomgång:

Två bra saker är att jag fått tag på både en gynekolog och min magtarm-läkare. Tyvärr hinner jag få mens innan jag träffar gynekologen, så allt skjuts en månad framåt. Annars var det ju bra.

Sen har jag kommit på hur gudomligt gott det är med godis när jag ska ha mens. Speciellt salta balkar.

Jo, så har min nya mobil pajat och kylskåpet verkar sjunga på sista versen. Det spottade ut några deciliter vatten på golvet, bara så där. Spenderade gårdagskvällen med huvudet i kylskåpet. Plockade ur allt, städade som ett litet gnu, bara för att komma upp i morse och upptäcka att det runnit ut ännu mer vatten. Hurra, för elektronik.

Kvällen har gått åt till att surfa runt och leta nya datorer, mobiler och kylskåp. Tur att vi fick tillbaka på skatten så att vi får lägga det på så roliga saker som ett nytt kylskåp.

5 kommentarer:

S sa...

Mamma och pappas kylskåp har samma beteende. I perioder. Ibland kan det gå flera månader emellan. Därför kommer de inte till skott att byta ut det.

Inget i kylen eller lilla frysen där under, har blivit dåligt någonsin.

Så ni kanske kan klara er ett tag till! Beroende på om ni kan tänka er att leva på så vis och att er kyl dessutom är en periodare.

Livet på Citronodlingen sa...

Kylskåp e inge kul att lägga pengar på... Vårt kylskåp beter sig underligt emellanåt och varenda gång vi är på väg att köpa ett nytt skärper det till sig...

Ponder sa...

Hm, jag kanske ska hota kylskåpet lite mer med att vi ska köpa nytt, så kanske det skärper till sig?! ;)

Jag har heller inte märkt att maten påverkas, men det är inte så himla bra för ekparketten att bli blöt, speciellt inte om det tar ett tag innan man upptäcker det.

S sa...

Ponder: Operera fast en trasa under kylskåpet! Haha!

Det klart att det inte optimalt att ha kylskåp som läker, speciellt inte på ekparkett. Mamma och pappa har korkmatta. En helt annan förutsättning!

Ponder sa...

S: Ja, nu bor det en kökshandduk där till vi får tummen ur och åker och köper ett sånt där vattenskydd... eller ett nytt kylskåp.

Vi har länge funderat på att byta golvet i köket, just för att det inte tål någonting i fukt väg. Frågan är bara vad man ska ha istället?