onsdag, juni 10, 2009

Vad gör man på ett discokalas?

Dottern fyller ju år i helgen och har önskat sig ett discokalas, vilket hon ska få. Men nu har det slagit mig att vi kanske måste styra upp det hela lite. För att släppa lös tio förskoleklassare att härja fritt i en och en halv timme är ingen bra idé, oavsett om det är till musik eller inte.

Det enda jag kom på är "Hela havet stormar", men det vill de knappast göra 1.5 timme. Det enda jag minns från skoldisco är tryckare och småhångel, men det är nog lite för tidigt för det! Har ni några bra disco-lekar att bjussa på?

4 kommentarer:

Anonym sa...

dans stopp är det ända jag kommer på, vet inte om det är bansligt i den ålder, fråga dottern innan.

kommer inte på något mera just nu, men lovar att återkomma om jag kommer på något :)

Anonym sa...

Korv och sånt, någon tårta och sen kan ni kanske ha någon danstävling, eller är det dumt om ngn blir ledsen?
Shit de kan väl dansa limbo eller vad det heter:-)
En liten fiskedamm, eller skattjakt, fridans däremellan, shit vi dansade ju fågeldansen och hade skitkul så det krävs nog inte mycket!
Ngn frågesport, lite musikfrågor eller nåt! Ett litet pris kanske?

Lycka till!
-Åsa

Anonym sa...

Kurragömma? Så kan du gömma dig på toaletten en stund för lite lugn och ro. ;0) Närå.
Men "stoppdans" brukar vara populärt. Då får barnen dansa till musik och sen stänger man av musiken emellanåt så ska barnen stå still.
Fiskdamm?

/Charlotte från AFF

Ponder sa...

Tack för förslagen! Både Stoppdans och Limbo blir jätte bra. Tårta blir det inte, det har födelsedagsfröken bestämt och inte heller fiskdamm - nej, det ska vara godis och chips och popcorn i skål minsann!

Annars gillar jag ditt förslag bäst Charlotte, för egen del menar jag. ;)