måndag, januari 26, 2009

Böcker i långa rader

Har fått litteraturlistan till journalistkursen och jag blev lite trött, redan innan jag faktiskt läst något. Det är nämligen inte mindre än tio böcker som ingår i kursen, samt ett par broschyrer och naturligtvis en del referenslitteratur. Jag är inte så förtjust i att köpa facklitteratur som jag inte vet om den är något att ha, det är fullt nog i bokhyllan (och inte är de snygga heller), men den här gången blir jag nog tvungen att köpa det mesta. Vilket leder till problem nummer två; hur ska jag kunna läsa all den här litteraturen med min migrän? Vi har inte fått några läsanvisningar än, men tänk om vi ska läsa... allt?! Då blir det nog ingen kurs för mig, just nu i allafall. Ska nog mejla kursansvarig i morgon och kolla läget, innan jag målar fan på väggen.

1 kommentar:

Nikki sa...

Tycker så synd om dig som har så mycket problem med migrän! Jag har ju själv värk i kroppen och det är ju jobbigt men när det sätter sig i huvudet på mig ja då är det mer än jobbigt så jag förstår du mår jättedåligt av detta! Hoppas ni kommer fram till en lösning så du kan gå kursen i alla fall!

Kram

Nikki