onsdag, januari 07, 2009

Här kommer en liten 2008-lista

Gjorde du något 2008 som du aldrig gjort förut?

Hm, hela den där "nästan blöda till döds"-grejen var ju rätt ny

Höll du några av dina nyårslöften?

Kan inte minnas att jag hade några?

Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2008?

Ja, flera stycken.

Dog någon som stod dig nära?

Ja, makens (och min) vän dog i cancer i somras inte ens 35 år fyllda

Vilka länder besökte du?

Inte ett enda, mest beroende på migränhelvetet.

Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009?

Migränfriadagar!

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

12:e april

Vad var din största framgång 2008?

Att jag överlevde? Annars att jag blev mamma åt en tredje underbaring.

Största misstaget?

Att tro att min familj skulle ställa upp i alla väder...

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Haha, frågan borde vara: Har du varit frisk? ;) Gravidkräks mm, migrän och revbenspajen är väl det som toppar listan över sjukdomarna 2008.

Bästa köpet?

Det får nog bli mina slipade solglasögon faktiskt.

Vad spenderade du mest pengar på?

Huslånen

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att lille Herr'n mådde så bra från start och sen fortsatte med det, att Dotterns skolstart gick bra och att Prinsen ätit upp sig lite.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

"This is the moment" från Jekyl and Hyde-musikalen

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mer?

Orkat med mina barn.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Varit arg, sur och otrevlig när jag mått dåligt.

Hur tillbringade du julen?

Med maken, barnen, min mamma och mina syskon hemma hos min mamma.

Blev du kär i år?

Otaliga gånger.

Favoritprogram på TV?

House, CSI och Scrubs

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Tror inte det finns någon jag hatar?

Bästa boken du läste i år?

Det har verkligen varit ett ökenår literärt sett, men Nessers senaste var ganska bra (som jag inte ens minns vad den heter...)

Största musikaliska upptäckten?

Ingen tyvärr, migränen har satt P för musiklyssnandet.

Något du önskade dig och fick?

En stooor extern hårddisk.

Något du önskade dig men inte fick?

En digitalkamera...

Årets bästa film?

Simpsons filmen, för den håller ongarna lugna och mamman glad!

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Den firades i dagarna tre, med ett litet antal gäster varje gång för att jag skulle orka med. Fast frågan är om det inte blev jobbigare ändå?

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Naturligtvis att migränen hade försvunnit, eller ännu bättre, aldrig kommit.

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Stil, vad då stil?? Mjukisbyxor och sunkig t-shirt, oklippt och otvättat hår, osminkad och helt otränad.

Vad fick dig att må bra?

Maken som tar hand om mig, barnen som är mitt ljus och mitt allt, minusgraderna som gör vintern mindre grå.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Johnny, alltid Johnny (Depp alltså).

Vem saknade du?

Två gamla vänner som jag inte hört av på länge, E och I. Än har jag inte orkat ta tag i det, men jag ska, snart...

De bästa nya människorna du träffade?

De underbara människorna som tog hand om mig, maken och lille Herr'n på förlossningen, CIVA, uppvaker och special-BB. (Jag väljer att inte minnas stolpskotten, för sånna fanns det ju ett par där också...)

Inga kommentarer: