onsdag, januari 07, 2009

Doktorerad

Ja, eller läkarerad i allafall, av en äldre, väldigt gammeldags Farbror. (De ordinarie läkarna har semester, och Farbror är deras vikarie.) Han slängde ett snabbt öga på mig, sa att det såg ut som jag hade ont och frågade vad jag ville ha hjälp med. Jag förklarade att jag behövde ett sjukintyg, varpå Farbror sa "jaha, du är barnledig... Vem är hemma och tar hand om barnen nu?". När jag svarade att det var maken så han mäkta förvånad ut och undrade om han inte behövde jobba. Jag visste inte riktigt om han skämtade eller var allvarlig, men allt eftersom samtalet fortlöpte insåg jag att han nog var kvar någonstans på 50-talet. Jag väntade mig nästan att han skulle klappa mig på huvudet och säga "så så lilla gumman, det bli nog bra".

Summa sumarum; jag fick mitt sjukintyg (med en del felaktigheter), men ingen undersökning eller goda råd. Jo, är det inte bättre om en vecka ska det visst röntgas, vad nu det ska vara bra för?

5 kommentarer:

Linda #handgjordlyx sa...

Jomen, om du röntgas så kommer man SE att det är trasigt, förstår du. Sen att man inte kan göra så mycket åt det... ja, det är en annan sak.

Bra att du fått intyg iallafall. Har du pratat med affären? ;-)

Anonym sa...

Det var väl en söt liten doktor:-)


Du kan ju få höra en av mina "sötaste" episoder från vårdcentralen då, min läkare som sskrev mig när L var sex månader med motiveringen att vem som helst kunde bli deprimerad bara av att gå hemma med en bebis, det var ju så jääääääädra tråkigt :-)

-Åsa

Nikki sa...

Ha! Ha! De där doktorernas kommentarer får en nästan att trilla av stolen ibland!

Krya på dig!

Nu hittade jag din blogg IGEN! Måste lägga den någonstans i mina favoriter så jag hittar den för jag ska väl inte länka från min blogg eller hur var det?

Ponder sa...

-sl-: Ja, det låter ju väldigt bra, att få se sina trasiga revben menar jag... ;)

Åsa: Men herregud, skrev läkaren verkligen det? *bågnar*

Nikki: Kul att du hittat hit igen och det är inga problem att länka hit från din blogg. :)

Anonym sa...

Hehe nä han skrev inte det, då hade jag nog aldrig fått vara sjukskriven men som allmän kommentar sådär :-)