måndag, januari 19, 2009

Illmående

Förmodligen är det psykiskt efter att fått rapport från uppgivna fröknar på dagis idag: Magsjukan går runt runt runt runt för att föräldrar struntar i 48 timmars-regeln*. Jag blir lite matt när jag tänker på att vuxna människor inte kan ta sådan information på allvar. Nu blir det extrainsatt föräldramöte på onsdag där saken ska diskuteras och ev. kommer dagis stänga några dagar för att bli av med smittan. Till dess kommer Prinsen vara hemma, för jag tror inte någon av oss orkar med någon mer magsjuka just nu.

* D v s de håller inte barnen hemma 48 timmar efter sista diarrén/kräkningen. Urbota korkat när den här magsjukan visat sig vara av intervalltyp...**
** Prinsen hade ju som mest över 1.5 dygn mellan sina kräkningar och var dessutom pigg däremellan (första vändan)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såna föräldrar kan man bli tokig på! Jag har inga egna barn men har jobbat extra på dagis under hela universitetstiden. Vi i personalen var inte glada då sånt hände!

Respektlöst!

Jenny sa...

Jag kan garantera att de föräldrar som struntar i 48 timmars regeln inte hller har tid att dyka upp på föräldramötet :P
trist men sant....säger min erfarenhet!!
Hoppas ni snart blir av med det ändå.