tisdag, januari 20, 2009

Omtänksamt

Alldeles nyss ringde en utav fröknarna på dagis "bara för att ge dagens magsjukerapport". De vet ju hur jag mår och att det är svårt för mig att ha Prinsen hemma hela dagarna, därför ville hon uppdatera oss om läget. (Tyvärr insjuknas det fortfarande...) Jag blir alldeles varm om hjärtat när jag blir mottagare för sådan omtanke.

Det absolut motsatta utspelade sig på Lindex idag, dit jag och lille Herr'n a.k.a. Skrikburken, tagit oss idag.Där träffade jag ett barn i dotterns klass (I) tillsammans med sin mamma. När jag lite skämtsamt frågade om I var ledig för att kunna handla på rean svarade mamman "nej, h*n var hemma för att h*n varit magsjuk och de får ju inte gå tillbaka till skolan på 48 timmar". Jag svarade att man nog bör hålla sig hemma då, eller åtminstonne inte bland folk, eftersom det är väldigt smittsamt med magsjuka och liksom meningen med 48 timmars-regeln. Mamman mumlade något om att h*n var så pigg att de inte kunde sitta hemma utan att bli osams. Sen gick hon och tog barnet med sig. Hoppas de inte hann smitta ner någon.

2 kommentarer:

Elin sa...

Härligt att personalen är så omtänksam.

Smart mamma eller inte kanske. Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Anonym sa...

Här är alla barn på småbarnsavdelningen utom fyra sjuka (alltså 11 av 15 samt på det en av tre ordenarie pedagoger). F håller sig mirakulöst frisk och har missat alla smittor sedan i somras (vattkoppor, löss, mask, magsjuka).

Vilken omtänksam fröken och vilken obetänksam mamma!