fredag, januari 09, 2009

Tandläkarbesök

Idag har jag varit hos tandläkaren utan att behöva gapa! Det var nämligen dottern som fick gapa eftersom hennes permanenta tand kommit upp så långt utan att mjölktanden ramlat ut. Och vilken bra tandläkare, och tandsköterska, vi fick träffa. Mjuka, snälla, pedagogiska men ändå lite lagom bestämda. Tänk om jag hade haft en så bra tandläkare när jag var liten, då kanske jag inte vore så satans rädd för att gå dit nu?

Hur som helst är den eländiga tanden ute (den har varit lös i flera månader men dottern har inte velar/vågat dra ut den själv), det gick fort och lätt med lite bedövningssalva runt om först. (De var inte tvungna att dra den, men vi, dottern inkluderad, tyckte att det var lika bra när vi ändå var där.) Dottern grät och skrek lite, för säkerhets skull, men hon märkte inte ens när de drog ut tanden! Men det är klart, när det är något man inte vet hur det känns, då är det bäst att gråta lite utifall att det skulle göra ont liksom.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag tycker det värsta är att sitta bredvid. :)

Gillar inte tandläkaren men jag sitter nog helst själv i stolen istället för mina barn. Hade jag sett dom dra ut en tand hade jag säkert svimmat. Men du är ju så cool. :)

Ponder sa...

Ska jag vara riktigt ärlig så tittade jag inte när hon ryckte tanden - så cool är inte ens jag?! ;) Men hellre att de rycker tänder på dottern än på mig, hon får ju iaf nya tänder och en guldtia för besväret. :D