fredag, januari 09, 2009

Första migräntoppen sen revbenspajen

Och det är varken roligare eller tråkigare än vad det brukar vara. Same shit, different story typ.

Å andra sidan (den positiva) är det alltså mer än tio dagar sen sist, och jag fick vara migräntoppsfri i hela åtta dagar in på det nya året. Alltid något.

Funderar på om det har något att göra med att jag är väldigt noga med Alvedonen nu? Det visade ju sig i början av migränhelvetet att jag fick toppar då jag inte åt fulldos, och kanske är det så än. Jag har ärligt talat varit ganska slarvig med Alvedonet fram till revbenspajen, typ tagit när jag redan börjat få ont och då är det ju egentligen för sent. Det har bara känts så jobbigt att vara beroende av (ännu fler) piller för att få livet att fungera, men jag kanske måste acceptera att det är så det är nu?

4 kommentarer:

Lotta sa...

Läste nog lite slarvigt... revbenspaj? Hur tillagar man det???? Ha, ha... :D

Beror migränen på andra saker också? Vad du äter? Solsken? Stress? Du kan ju inte äta Alvedon varje dag, stackare. Skönta att det i alla fall blivit bättre. Det går på rätt håll!!!

Kanske får du äta lite mer medicin nu ett tag men om det innebär att du mår bättre så må det vara värt. Det är förhoppningsvis inte för all framtid.

Må gott!

Ponder sa...

Hehe, det var liksom meningen att anspela på maträtten paj, och du nappade på den! ;)

Topparna utlöses bl a av stress, men också av väderomslag, starkt ljus och/eller ljud och ibland kommer de utan att jag kan se någon utlösande faktor.

Alvedon är ju som sagt en förhållandevis snäll medicin, men jag tycker det känns jobbigt att behöva vara beroende av en medicin till, om du förstår hur jag menar? (jag har ju redan en bunt piller jag måste äta pga tarmsjukdomen)

Anonym sa...

Ja det är väl lika bra att acceptera att du behöver alvedon i förebyggande syfte då, kul är det ju aldrig men vad fan, du ska jag funka med!

Hoppas det är ett snabbt anfall av migrän du åkt på *håller tummarna*

-Åsa

Ponder sa...

Ja, det är nog så att jag får acceptera Alvedon som en del i min dagliga medicinering, och som sagt så finns det ju värre saker att stoppa i sig.
Migränen är bättre idag, men inte tillbaka på normal-smärtnivån än...