fredag, januari 09, 2009

Ska det göra ondare?

Igår kväll började jag få mer ont på höger sida, den sida som jag bara trodde var lite trasig. När jag skulle lägga mig i sängen knäppte det till och gjorde skit ont. Sen kändes det som att något hoppat snett till jag sträckte ut mig (och skrek samtidigt) ordentligt. Det här känns inte riktigt bra om jag ska vara ärlig, men jag avvaktar nog till nästa vecka i allafall innan jag ber om en röntgenremiss. (Om inte annat för att den ordinarie husläkaren är tillbaka, för jag är inte direkt sugen på att träffa Farbrorn igen...)

Nu har jag funderat och känt efter lite till och har kommit fram till att det nog är en sträckning jag fått. Eftersom jag haft mest ont på vänster sida hela tiden har jag kompenserat, både medvetet och omedvetet, med höger och då är det inte så konstigt att det kommer en sträckning. Så, nu bestämmer vi det!

4 kommentarer:

Nikki sa...

Usch låter inget vidare! Tror att du bör bli röntgad för att se så att allt ligger som det ska! Förstår du inte vill träffa fabrorn igen jag vill inte träffa den tanten jag går hos!

Hoppas du snart mår bra igen!

Kram

Ponder sa...

Men borde man inte känna det själv om det ligger fel? Jag har känt längs alla revben och det känns inga konstiga bulor eller inbuktningar i allafall. Jag avvaktar hur som över helgen, sen får vi se.

Tack för omtanken!
kram

Anonym sa...

Hmm nu låter det som det skulle behövas en lite grundligare besiktning av de där revbenen. Det låter obehagligt och inte alls bra. Fast jag har full förståelse för att du inte vill till läkaren igen.

Ponder sa...

Ja, blir det inte bättre till på onsdag (då sjukskrivningen tar slut) får jag ringa husläkaren igen. Då är förhoppningsvis ordinarie läkare tillbaka...