onsdag, januari 07, 2009

Min vän Alvedon

På eftermiddagen gick jag som vanligt min lilla runda med hunden (promenad är synd att kalla det - så kort är den - och dessutom går det långsamt så hunden hinner ledsna rejält på mig) tyckte jag det gjorde mer ont än vanligt i revbenen. Tänkte att det är väl inte riktigt rätt, att det ska göra ondare nu än för några dagar sen. När jag kom hem kom jag på att det var över sju(!!) timmar sen jag tog alvedon. Alltså hjälper hon (eller är Alvedon en han?) mer än vad jag trott. Min vän, min räddare.

(Och för att ni inte ska bli oroliga är det väldigt svårt att bli beroende av Alvedon och så länge man håller sig till dyngsdosen har hon visat sig vara ofarlig för kroppen.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Aoch! Skönt att Alvedon (som jag ändå inbillar mig är rätt mild i skaran av alla piller man kan stoppa i sig) hjälper!

Det låter dock väldigt väldigt obekvämt! Jag håller tummarna att det ska gå över snart!

Nikki sa...

Vad skönt att läsa, ja inte att du har ont eller så men att Alvedon inte ska vara något större fara för kroppen att ta. Själv lever jag ju nästan på alvedon i kombination med Ipren vilket ger bra smärtlindring!

Kram

Ponder sa...

Viktoria: Tack för tummarna!

Nikki: Jo, det har gjorts studier på människor med ortopediska smärtor (vad det nu är, men jag antar att det har något med trasiga ben att göra... ;) som ätit Paracetamol i många år, och de studierna har inte visat några oönskade långtidseffekter, så länge patienterna inte överdoserade. Ibuprofen är himla effektivt för mig med, men eftersom det kan kicka igång ett Crohn's-skov hoppar jag över dom.
kram tebax!

Linda #handgjordlyx sa...

Paracetamol är snällt, jättesnällt om man tål det och inte överdoserar (eller för all del kombinerar med starkare drycker...), så räcker det är det ju kanonbra! =) Hoppas ändå att det snart går över, det där onda. Hur lång tid tar det att läka dina ben tror du? Kan du boosta med extra kalk och D-vitamin? ;-)

Nina sa...

Men när ska dina stackars revben sluta att göra så ont?
Skönt iaf att alvedon hjälper.

Kram