torsdag, januari 29, 2009

Ett försök att vara positiv

Efter att ha ramlat in på Singelpappans blogg igår, har jag jag bestämt mig för att försöka se saker och ting från den ljusa sidan. Han har gått igenom det värsta jag kan tänka mig, nämligen förlorat sin livskamrat och ditt nyfödda barn i en trafikolycka. Ändå lyckas han vara positiv, och kan han, så kan fan jag det med! (Speciellt gillar jag hans uttryck "att inte sätta på sig offerkoftan", det ska bli mitt nya motto. Rekommenderar er ett besök i hans blogg om ni inte redan varit där.)
Då kör vi:
- Mina revben är så gott som helt bra (jag känner lite om jag lyfter och samtidigt roterar överkroppen)
-> Eftersom revbenen har läkt sover jag mycket bättre
-> Eftersom jag sover bättre har jag inte lika ont i huvudet
- Alla barnen är friska
-> Eftersom alla barnen sover på nätterna är maken piggare
-> Eftersom maken är piggare blir inte vi osams lika lätt
- Det har gått bra att sluta med kortisonet
-> Jag har gått ner tre kilo i vikt och är inte lika svullen längre
-> Eftersom jag inte är lika svullen längre kan jag ha min vigselring igen

Det var allt jag kunde komma på just nu, förutom det att jag har tre underbara ungar och en make som jag älskar över allt annat. Och enligt Singelpappas uppmaning, ska jag tala om det för dom nu.

7 kommentarer:

Anna sa...

Åh, den bloggen var jag inne på häromdagen. Så hemskt! Jag satt och grät medan jag läste och sen hade jag ont i magen varje gång jag täänkte på det i flera dagar.
Ingen människa ska behöva vara med om nåt sånt.

S sa...

Singelpappan är helt fantastisk! Vilken otroligt peppande människa. Förstår inte hur han gör. Men jag ska försöka att bli lika bra på att vara positiv!

Jag läste artikeln om honom på aftonbladet, på arbetsplatsen och kunde inte hålla mig från att gråta, så jag fick gå till toaletten och snyta mig. Sen fick jag läsa klart hemma!

Linda #handgjordlyx sa...

"offerkoftan" är Mia Törnbloms uttryck och jag tycker också att det är bra!

Jag halkade in på hans blog för ett tag sen, olyckan hände ju inte långt från där jag kommer ifrån... jag minns att jag läste om det då.. *ryser igen*

Världen enligt J. sa...

*Drottningen av (obefogat) gnäll lyssnar och noterar*

Skämt å sido: det är skönt att höra att det är lite bättre, med allt från revben till magsjukor.

Anonym sa...

Skönt att höra att du mår lite bättre!

Visst är det bra att tänka bra tankar och på sätt få igång en massa bra energi!

Jag tror också att det är bra att få rasa av sig, tex på en blogg. Få ur sig all skit och gå vidare. Som en enda stor slasktratt.

Lotta sa...

Det är ju underbara nyheter. Sömn och mindre värk måste vara himmelriket!

Den där singelpappan låter som en vis man. Måste nog besöka hans blogg.

Nikki sa...

Har också besökt hans blogg! Jag besöker just nu många såna bloggar med positiva starka människor och jag har fått en helt annan syn på livet men samtidigt blir jag så jäkla rädd att samma sak ska hända mig själv! Jag är rädd att jag inte skulle vara speciellt positiv eller stark tyvärr! Hur gärna jag än skulle velat vara det!